MÅ BRA-PAKET 2020 med resa via färjelinjen Ystad – Świnoujście

Res ikapp dig själv och skäm bort både kropp och själ

Polen har en historisk kurortstradition med en rad spahotell i natursköna omgivningar. Några av de bästa hittar du vid Östersjökusten, som med milt kustklimat, tysta lövskogar, långa sandstränder och underbara medeltidsstäder är en perfekt miljö för avslappnade och hälsobefrämjande minisemestrar med skönhetsbehandlingar, må bra-program och hälsokurer.

Kombinera effektiva skönhetsbehandlingar med en avkopplande vistelse på Polens ljuvliga bärnstenskust. Ta en minisemester eller stanna upp till en vecka så kommer du hem som en ny människa.

Świnoujście

HOTEL  ATOL,  Świnoujście, kat. •••  bra  läge med  närhet  till  strandpromenaden.  Rymliga  rum, bar, restaurang. Heldagsinträde till wellness området  med: pool, jacuzzi, ång- och infrarödsauna, fitnessrum och badrock. Wi-Fi. Antal rum: 90. Våningar: 4.  Hiss: JA.  Avstånd:  Centrum 500 m, Strand 200 m                     Check-in/out: 14.00/11.00

HOTEL HERKULES, Świnoujście, kat. ••• villa   ombyggd till hotell nära strandpromenaden.  Vissa rum med balkong, toalett  och  dusch, satellit-TV,  telefon  och  internetuppkoppling. Antal rum: 40.  Våningar: 5.    Hiss: JA.  Avstånd: Centrum 500 m, Szczecin 100 km, Strand 250 m                                                                        Check-in/out: 14.00/10.00

Wisełka (gratis bil ombord)

HOTEL VILLA   PARK,   Wisełka  kat    Stilfullt och   individuellt   inredda rum  med  badrum,  TV,  pentry    och internetanslutning. Restaurang, bar, spaavdelning med jacuzzi och bastu. Antal rum: 20   Antal våningar: 3   Hiss: NEJ.  Avstånd: Świnoujście 26 km, Strand 900 m, Golfbanan i Kołczewo 2 km                                Check-in/out: 16.00/11.00

Międzyzdroje

HOTEL AURORA, Międzyzdroje, kat. ••••  mitt i händelsernas  centrum, med närhet till gallerian med butiker och barer  som  leder  till den  långa piren. Bekväma rum med  luftkonditionering, värdeskåp,  minibar. Restaurang, swimmingpool, bastu  och spa. WiFi.  Antal rum: 97.  Antal våningar: 9    Hiss: JA  . Avstånd:  Świnoujście 15  km, Centrum 200 m, Strand 100 m                                                                             Check-in/out: 15.00/12.00

DIN BIL RESER GRATIS OM DU BOKAR PÅ AURORA.

Szczecin

HOTEL RADISSON BLU,  Szczecin,  kat.  •••••    centrallt  i   närheten   av Chrobryvallen   och   slottet.   Den  stora butiksgallerian Galaxy ligger precis intill. Restaurang, bar, café, nattklubb, fitnesscenter, pool och frisör. Wi-Fi. OBS! Behandlingarna ges på Baltica Wellness & Spa (samma byggnad som hotell, ingång via hissen på 2:a våningen) där det även finns Wellnessavdelningen. Vid bokning uppge om ni önskar twin- eller dubbelsäng.

Antal rum: 369. Våningar: 12, Hiss: JA. Avstånd: Centrum 0 km, Świnoujście 100 km           Check-in/out: 15.00/12.00

OBS! Hotellet är inte tillgängligt: 14-17/5, 17-20/6, 17-20/9, 24-26/12, 30/12  2020-2/12021
*personbil utan kostnad ombord       **200:- för personbil ombord (ordinarie pris: 400:-)

Kołobrzeg

HOTEL LEDA SPA, Kołobrzeg kat. ••••  Modernt hotell, smakfulla luftkonditionerade rum med telefon, minibar, och balkong.  SPA & Wellness center,  pool, restaurang, bar och nattklubb. Antal rum: 76.  Antal våningar: 5. Hiss: JA Avstånd: Centrum 1km, Świnoujście 120 km, Szczecin 139 km, Strand 280 m                      Check-in/out: 14.00/12.00  (gratis bil ombord)






Håll nere Ctrl för flera val.


Håll nere Ctrl för flera val.



I våra  må bra paket ingår:

            Resa T/R med M/S Polonia eller M/S Skania med plats i insides eller utsideshytt T/R

            Måltider ombord: frukostbuffé vid nattöverfart och dagens lunch (chefs menu) vid dagöverfart

            Övernattning på hotellet samt måltider och behandlingar enligt program

OBS! Möjlighet till förlängning  av vistelsen med extrahotellnätter enl priser på våra hotellpaket

Tillägg till färjebiljetter:

250:- per lyxhytt enkel resa, 400:- personbil (höjd max 2,4m och längd max 6m) T/R

500:- personbil (höjd 2,4-3,6m och längd 6-10m) T/R

Vid bokning av Spa-paket till Międzyzdroje  (Aurora), Wisełka (Villa Park) och Kolobrzeg (Leda Spa) reser bilen gratis ombord på färjan.

Bränsle- och miljötillägg tillkommer.

Inga behandlingar ges på söndagar samt polska helgdagar som infaller: 1/1, 6/1, 12-13/4, 1/5, 3/5, 11/6,  15/8,

1/11, 25-26/12 2020

• = Unity Lines egen hotellklassificering (• – •••••)  Alla rum har bad/dusch och wc

SÄRSKILDA RESEVILLKOR FÖR PAKETRESOR – INDIVIDUELLA RESENÄRER

Med  paketresa  avses  ett  arrangemang  som  består  av  färjetransport,  inkvartering  och/eller  annan  typ av turisttjänst  och  som  varar  mer  än  24  timmar. Inkvartering  som  t  ex  hotellövernattning  måste  ske  i  direkt anslutning till färjeresan.

För paketresan gäller att samtliga priser är per person i SEK och exklusive bränsle- och/eller miljötillägg,  vilka kan tillkomma.  I förekommande fall kan även miljöavgifter och turistskatt tillkomma (se ”I Polen” här nedan). För barn gäller särskild tariff, liksom för extrabädd, och lyxhytt. Priser lämnas på begäran.

Det  avtalade  priset  för  en  paketresa  får höjas  om  prishöjningen är  en  följd av  ändrade  bränsle-  och/eller miljötillägg, miljöavgifter  och lokala turistskatter (se ”I  Polen” här nedan) och andra skatter eller avgifter, som påverkar paketresan samt av ändrade växelkurser.  Resenären  skall ha informerats om prishöjningen senast 20 dagar före avresedagen.

Inträffar ändringar av  sådana  priser, skatter,  avgifter  eller  växelkurser  före  avresedagen  och  som  leder  till minskade kostnader för Unity Line Filial, har resenären  rätt till en prissänkning.

Det avtalade priset för paketresan får inte höjas och behöver inte heller sänkas under de sista 20 dagarna före den avtalade avresedagen.

Unity Line Ltd Filial Sverige (nedan ”Unity Line Filial” kallad) reserverar sig för tryckfel och tekniska problem som ligger utanför Unity Line Filials kontroll.

Bokning

Bokningen är bindande så snart Unity Line Filial eller dess återförsäljare har bekräftat muntligt eller skriftligt till resenären.  Resenären  ansvarar för att förse  Unity  Line Filial  eller återförsäljaren  med  korrekta person-  och nämnda  kontaktuppgifter. Personer   med  funktionshinder och  äldre  som  har  särskilda  behov  beträffande transporter,  resmål  och  inkvartering skall framföra sina önskemål till Unity Line Filial  senast  48  timmar före resan.

Bekräftelse

Bekräftelse  skickas  företrädesvis  per  e-post,  vid  särskilda fall  per  post.  Resenären   har  en  skyldighet  att kontrollera  att  bekräftelsen   överensstämmer   med  bokningen.  Unity  Line  Filial  reserverar  sig  för  tekniska problem och prisfel som ligger utanför Unity Line Filial kontroll och förbehåller sig rätten att kontakta resenären med eventuella förändringar av gjord bokning, varvid resenären  skall informeras om rätten att frånträda resan i enligheten med Paketreselagens 3 kap, 5 §.

Betalning, hotell-, golf-, Spa- och hälsopaket, individuella resenärer:

Resan skall  betalas  senast  14  dagar*  före avresan  till bankgiro: 5267-7770..  Uppge bokningsnummer som  referens.  Om bokning sker senare  än 14  dagar före avresa skall den totala summan betalas  omgående.  Om betalningen  inte är oss  tillhanda senast  på förfallodagen, betraktas bokningen som avbokad.

Avbeställningsregler, må bra paket (spa- och hälsopaket), individuella resenärer:

Avbeställningsregler:  senast 96  timmar före avresa  – ingen kostnad, senare  är 96  timmar – betalar  resenären

100% av totala kostnaden.

Med ”totala kostnaden” avses här avbeställningskostnad.

Eventuella kostnadsbesparingar för Unity Line Filial och intäkter för densamma från ett alternativt utnyttjande av resetjänsterna kan komma påverka ovan nämnda avbeställningskostnader.

Resenären kan avbeställa sin resa muntligen eller skriftligen  till Unity Line Filial på tel 010 495 8448 eller e-post: resoreuropa@gmail.com Notera  att avbokningen  inte är  giltig förrän  resenären   erhållit en  muntlig eller skriftlig bekräftelse från Unity Line Filial. Vid avbeställning gäller avbeställningskostnader enligt ovan. Avbeställningsskydd ingår inte i resans pris. Resenären bör undersöka om skyddet ingår i sin hemförsäkring.

Resenärens  ändring av resan

Resenären  har rätt att ändra avtalet om Unity Line Filial medger detta.  Ändringar kan medföra tillkommande kostnader för resenären.  Ändringar måste  göras i god tid före utresa/hemresa,  dock senast  två vardagar före resans genomförande.

Resenärens  rätt att överlåta paketresan

Resenären får, i enlighet med paketreselagen 3 kap, 10 § överlåta paketresan till någon som uppfyller alla villkor för att delta i resan om överlåtaren skriftligen meddelat Unity Line Filial om överlåtelsen senast två vardagar före resans påbörjande.

Unity  Line Filial  har  rätt  att  ta  ut  en  skälig avgift  för  överlåtelsen  och  skall  informera  resenären   om  vad kostnaderna består i och hur de har beräknats.

Överlåtaren och förvärvaren (den nye resenären) är solidariskt ansvariga för betalning av överlåtelseavgiften och det som återstår att betala för paketresan.

Spa- och hälsopaket

Meddela vid bokningstillfället  (Unity Line Filial eller dess återförsäljare) om du har någon viktig information som rör ditt hälsotillstånd eller om du är gravid. Tidschema för behandlingar görs vid ankomsten  till hotellet med undantag för paket på Baltica Wellness & Spa i Szczecin där tider för behandlingar bekräftas i förväg.    Föräldrar med barn kan använda faciliteterna i  Wellnessavdelningen på Baltica Wellness & Spa under förutsättning att föräldern/vårdnadshavaren undertecknar  ett  medgivande i  receptionen  före inträdet till  Wellnessavdelningen och att barnet åtföljs under hela vistelsen av föräldern/ vårdnadshavaren. På de flesta hotell finns det möjlighet att hyra badrock mot en mindre avgift. Inga behandlingar ges på söndagar samt polska nationaldagar.

Pass, visum och försäkring

Resenären  måste  inneha pass eller nationellt ID-kort (körkort eller annan typ av ID-kort gäller inte). Resenärer som  är  utländska  medborgare   eller  som  ursprungligen varit  utländska  medborgare   bör  undersöka  vilka bestämmelser  om pass och visum som kan gälla för dem. Resenären  ansvarar själv för att iaktta de formaliteter som krävs för resan som t.ex. reseförsäkring. Vi rekommenderar alla att ha någon form av reseförsäkring som skydd mot oförutsedda händelser.

Färdhandlingar

Färdhandlingar avhämtas avresedagen: gående i biljettluckan på terminalen och bilburna i check in för fordon vid infarten till färjan.

Incheckning i Ystad och i Świnoujście

Gående  passagerare  ska vara  på  färjeterminalen  senast  90  minuter före  beräknad  avgång.  Incheckning för gående slutar 15  minuter före beräknad avgång. Fordon måste  vara på plats för att köra ombord senast  120 minuter före beräknad avgång. Fordonsincheckning stänger 30 minuter före beräknad avgång, vilket innebär att passagerare  med fordon är skyldiga att vara klara för lastning (efter incheckning) 30 min före beräknad avgång. Bokade fordonsresenärer som inte kommer till fordonsincheckningen i tid förlorar sin bokning utan ersättning.

I Polen

På våra hotell i Polen sker incheckning från kl 15.00  ankomstdagen. Miljöavgifter och lokala turist-skatter tas ut på destinationer vid Östersjön, dessa fastställs av lokala myndigheter och betalas av resenären  själv direkt till receptionen på hotellet.

Resenären är skyldig att respektera de ordningsregler som gäller för det aktuella hotellet, spa-anläggningen eller golfbanan. All skadegörelse orsakad av resenären  eller någon i dess sällskap medför ersättningsskyldighet och ska regleras på plats. Beträffande nämnda hotell, spa-anläggning eller golfbana ansvarar Unity Line Filial inte för fel som ligger utanför Unity Line Filials kontroll.

För resa till och från Szczecin finns anslutningsbuss, vilken dock inte ingår i paketarrangemanget. Unity Line Filial och dess återförsäljare  kan emellertid hjälpa till med bokning av plats på anslutningsbuss, men för resan med denna ansvarar vare sig Unity Line Filial eller återförsäljare, då den inte ingår i paketarrangemanget. Bokning av anslutningsbuss skall ske samtidigt med bokning av paketarrangemanget.  Betalning för resan med anslutningsbuss göres på plats direkt till bussens chaufför. Eventuella reklamationer skall göras omgående såväl direkt till bussens  chaufför som skriftligen till bussföretaget  Emilbus, ul. Wybrzeże Władysława  IV 18A,  72-600

Świnoujście, tel: +48 91 321 31 00 eller +48 601 779 082, e-post: biuro@emilbus.com.pl

Hotel Leda i Kołobrzeg erbjuder transport med taxi från Świnoujście till hotellet, för taxiresan ansvarar vare sig Unity Line Filial  eller dess återförsäljare,  då den inte ingår i  paketarrangemanget.  Bokning av taxin skall ske samtidigt med bokning av paketarrangemanget. Betalning för resan med taxi göres på plats direkt till chauffören och eventuella reklamationer skall göras omgående såväl direkt till chauffören som skriftligen  till Hotel Leda, ul. Kasprowicza 23, PL78-100 Kołobrzeg, tel. +48 94 351 39 00, e-post:  recepcja@hotelleda.pl

Resa med bil i Polen

Förutom pass  eller nationellt ID-kort måste  giltigt svenskt/EU körkort, bilens registreringsbevis och  försäkring kunna  uppvisas.  Alla fordon  måste  vara  försedda  med  brandsläckare,  varningstriangel,  förbandslåda  och reflexväst. Dubbdäck är inte tillåtna  i Polen.

Reklamation

Eventuella klagomål ombord eller på hotellet skall framföras i första hand till respektive receptioner för åtgärder. Skriftlig reklamation skall  vara  Unity Line Filial tillhanda senast  30  dagar efter resans  slut. Reklamationer som ankommer senare än så, beaktas inte.

Tvistlösning

Tvist   som   inte  lösts   genom   förhandling  mellan  resenär   och   Unity   Line  Filial   kan  prövas  av  Allmänna

Reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, (www. arn.se) eller av allmän domstol.

Övrigt

I övrigt  hänvisas till Paketreselagen (SFS 2018:1217) samt rederiets transportbestämmelser som finns tillgänglig på:    www.unityline.se. Unity   Line  Ltd  Filial   Sverige   har   ställt   resegarantier    till  Kammarkollegiet   enligt resegarantilagen. Resegarantin gäller både för privatpersoner och för företag som köpt paketresor hos oss. Den som enbart köper en reguljär biljett är inte skyddad av resegarantin. Läs mer på Kammarkollegiet eller ring 08-700 08 00.

OBS! Priset ovan kan förändras vid val av tilläggsnätter vid periodskifte, kontakta oss för rätt pris.​